Volume 40 • Issue 2 • 2022

Portfolio


Kan pessimisme leiden tot activisme? Een onderzoek naar de dramaturgie van de postproductie in Milo Rau's The New Gospel (2019)

Remi Cosijn, Rojda Gülüzar Karakuş and Eline Van den Broeck

2022-12-21 Volume 40 • Issue 2 • 2022 • 167–178

Review


Kats: Of hoe in de vroege negentiende eeuw een Brusselse theatermaker aan de wieg van het socialisme stond

Klaas Tindemans

2022-12-21 Volume 40 • Issue 2 • 2022 • 179–190

Vistas of Modernity. Decolonials Aesthesis and the End of the Contemporary. Essay 014

Joachim Ben Yakoub

2022-12-21 Volume 40 • Issue 2 • 2022 • 191–199

Articles


Notre paradis … ne serait-ce pas les autres?' 'Ons paradijs… zou het niet de anderen zijn?' Het objeu in Onduidelijke Correspondenties van Menzo Kircz

Marie Peeters

2022-12-21 Volume 40 • Issue 2 • 2022 • 50–76

Een portret van de stad als veranderend terrein: Pavimenti, Scheldetuin en Antwerpen Zuid

Eléa De Winter

2022-12-21 Volume 40 • Issue 2 • 2022 • 78–111

Woord vooraf

De Redactie

2022-12-21 Volume 40 • Issue 2 • 2022 • 3–8

Postdrama in de klas: naar een geïntegreerde hedendaagse theaterdidactiek aan de hand van Provoost en Veldhuis' Matisklo (2018)

Marthe De Ruysscher and Steff Nellis

2022-12-21 Volume 40 • Issue 2 • 2022 • 134–164

Institutionele dramaturgie: een leemte binnen de (kunst)institutionele kritiek

Lena Vercauteren

2022-12-21 Volume 40 • Issue 2 • 2022 • 112–133

40 jaar Documenta. 40 jaar theaterwetenschappelijk onderzoek in de Lage Landen. Een vergezicht in retrospectie / 40 years of Documenta. 40 years of theater studies research in the Low Countries. A retrospective prospect

Steff Nellis

2022-12-21 Volume 40 • Issue 2 • 2022 • 9–33

Grensgeval en Coda en de disruptie van discours over vluchtelingen: een analyse van 'taal' in Elfriede Jelineks Coda en Tom Kleijns vertaling van Grensgeval

Rosa van Kollem

2022-12-21 Volume 40 • Issue 2 • 2022 • 34–49